petak, 13. travnja 2012.

Oslobodite se otrovne prijateljice

Dim cigarete ne sadrži nijednu korisnu materiju, već 115 otrova od kojih osam izaziva rak

Počinje neprimetno, u školskom dvorištu, uz kafu, u vojsci ili na radnom mestu, jedna cigareta, možda još koja, pa iako je u početku gadna, izaziva mučninu i kašalj, opet se odlučujemo na nju. Poverovali smo da nam može pomoći da prebrodimo svoje probleme. Mislili smo da smo s njom u ruci in. Postala je naša potreba, deo našeg života. Nažalost, ne samo to, postala je i nezaobilazni faktor zdravstvenih tegoba kao što su brzo umaranje, pospanost, srčani problemi, ali nas čini i kandidatima za kardiovaskularne bolesti, teška oboljenja pluća i disajnih puteva, mnoge karcinome...
Dim cigarete ne sadrži nijednu korisnu materiju, već 115 otrova, od kojih osam izaziva rak. Jedna popušena cigareta ostavlja zauvek u plućima oko 19 miliona čestica čađi. Popušena paklica cigareta nataloži u plućima gram katrana. Pušač sa svakom popušenom cigaretom sebi skraćuje život pet i po minuta. Moglo bi se još štošta navesti u prilog tome da konačno ostavite pušenje, ali i ovo je dovoljno. Važno je znati da ćete jakom voljom, uz pomoć zdravstvenih radnika, porodice i prijatelja, uspeti. Nije tako teško!
Ako pomišljate da ostavite pušenje, pređite na cigarete za koje smatrate da su loše i da ne valjaju. Pušite svaku cigaretu samo do pola. Odlučite koliko cigareta ćete popušiti dnevno ili odredite da to bude svaki paran ili neparan sat. Ne kupujte cigarete u velikom pakovanju.
Izaberite neki značajan datum kao dan kada ćete ostaviti cigarete. Ako najviše pušite na poslu, odlučite se za prestanak pušenja kada ste na godišnjem odmoru. Pomaže i opklada s prijateljem da ćete uspeti, ili u odvikavanje od duvan krenite zajedno s drugom ili članom porodice. Prvi dani bez cigareta su najteži, zato pronađite neki hobi za sebe, nastojte da provodite što više vremena tamo gde je pušenje zabranjeno, izbegavajte kolektiv pušača. Pijte dosta mleka i uzimajte više voća i povrća.
Kada stigne kriza, uzmite jabuku, žvaku bez šećera ili nešto drugo što će vam skrenuti pažnju s duvana. Što češće se istuširajte. Ne dozvolite sebi da pomislite kako vam jedna neće škoditi. Dobijate u težini? To nikako nije rezultat ostavljanja duvana, već povećanog unosa hrane zbog nervoze i malo kretanja. Pomislite na to da je glupo da cigaretom čuvate liniju, a da pri tom imate bolesno srce ili pluća. Ostavljanje duvana prilika je da započnete zdrav život, da se pravilno hranite i bavite fizičkom aktivnošću.

Nagrada brzo stiže

Vaše telo počinje da se oporavlja već 12 sati posle popušene poslednje cigarete. Smanjuje se nivo ugljen-monoksida i nikotina, pa će srce i pluća početi da se oporavljaju. Posle nekoliko dana vraća vam se osećaj ukusa i mirisa, a normalizuje se i varenje. Koža će dobiti ružičastu boju, bićete snažnije, bolje ćete disati, nećete osećati veliku zavisnost od cigarete, što će vam dati nov osećaj slobode. Pošto ste prekinuli pušenje, dodajte svakoj godini svoga života dobar broj zdravih i produktivnih dana.


domaci.de

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.